YouTube

Chociaż YouTube nie jest uważane jako social media, to wiele właściwości społecznościowych i jest bardzo popularne, a tym samym, że warto o nim wspomnieć. YouTube udostępniania wideo na swojej stronie internetowej. Większość treści, które są przesyłane do serwisu YouTube pochodzi od poszczególnych osób. Jednakże, istnieje wiele oficjalnych YouTube „Channels” dla firm, zespołów, piosenkarzy itp. Aby przesłać, skomentować lub lubić / nie lubić filmy, musisz utworzyć konto YouTube. Jednakże, dla pozostałych użytkowników tego wyjątkowego social media jest nadal dozwolone na oglądanie filmów. YouTube znajduje się na liście social media, ponieważ posiada własną  społeczność i podobny do innych sieci społecznych sposób interakcji z innymi użytkownikami.

LinkedIn

LinkedIn to social media przeznaczone dla „profesjonalistów”. Oznacza to, że w części Twojego profilu na LinkedIn najważniejsza jest twoja kariera, praca, edukacja i inne umiejętności. Wielu użytkowników nie wysyłają już tradycyjnego Curriculum Vitae do swoich potencjalnych pracodawców, wysyłając jedynie link do swojego profilu LinkedIn. Co ciekawe, wielu pracodawców nawet wymaga tego od kandydatów do pracy. Poza tym ten serwis social media pozwala publikować swoje CV, LinkedIn pozwala dołączyć do grup, zamieścić swoje referencje firmy i szukać każdego rodzaju kontaktu biznesowego. Dodatkowo, ten social media jest nieocenionym narzędziem dla menedżerów i dyrektorów HR. Pomaga sprawdzić dużą pulę potencjalnych pracowników. Jednakże, profil podstawowy LinkedIn ma wiele ograniczonych funkcji. Jeśli chcesz mieć bardziej zaawansowane opcje to musisz dokonać stosownej opłaty użytkownika.

Powyższe serwisy social media są bardzo dobrze znane i wykorzystywane przez firmy w celach promocyjno – reklamowych. Co więcej, potrafią przynosić niebagatelne efekty.